kis ⏜ kultúr⏜kalamajka

Pajéhali!

Pajéhali!

ArC Poetica

2021. május 05. - lucullus

- Turóczi Gábor vagyok

- a magyar chocoMe csokoládémanufaktúrának dolgozom immár 2010 óta, különböző pozíciókban

- én szerkesztem a http://lucullus.blog.hu oldalt  (2003-tól működő, ma is aktív egyesület, amely nemzeti vacsorákat szervez Magyarországon)  

- imádok csavarogni a világban, a Föld különböző részein élő emberekkel megismerkedni, kultúrájukat-szokásaikat megérteni, különös hangsúlyt fektetve a gasztronómiára, és azon belül is szűkebb szakterületemre, a csokoládéra

- igyekszem nagy ívben elkerülni a hagyományos ertelemben vett turizmust és olyan helyekre megyek a legszívesebben, ahová más nemigen. A legtöbb ember Moszkvában megnézi a Vörös-teret, én meg ugyancsak megnézem azt, de egy magas háztetőről, vagy a nyomába eredek egy föld alá elvezetett folyónak. Ez nem azt jelenti, hogy a Vörös-tér csúnya lenne (hisz gyönyörű, lélekemelő, imádom), hanem azt, hogy más szemszögből JOBB nézni rá. Imádom az ún "urban exploring"-ot, azaz a tetőkön való mászkálást, a föld alatti kalandokat,  a működő ipari helyeket es az elhagyatott objektumokat is. 

- imádok írni, és a médiában folyamatosan jelen lenni. Céljaim - a kultúra és a világ valóban értékes és érdekes dolgainak megismertetése - így rengeteg emberhez eljutnak. Főleg a gasztronómia- és kulturális-utazási-szociográf témák izgatnak, bar az ipari letesitmenyek is. Mintegy 100 szakcikket írtam eddig különböző médiumoknak (Index, Travelo, Az Utazó, Café és Bár, Vendéglátás, Chili, Elite magazin, CEO, Campus, Est TV, Kreatív stb), pár írásom átvette a National Geographic online, az Index/Ongo, a Heti Válasz, Travelline, de írogattam rövid sci-fiket is. Írtam emellett egy könyvet "Paprikás csirke az Északi-sarkon" címmel, és úgy emléxem, kb. 23 éves lehettem, amikor eladtam a városmarketing szakdolgozatomat Jászberény városának. 

- számát nem tudom, hányszor szerepeltem a magyar és külföldi (főleg orosz) médiában: ugyancsak utazás/gasztronómia témakörben, valamint az összes létező otthoni tévében főztem is már. 

És akkor, Pajéhali. Ó, de sok jelentése is van ennek az egyetlen orosz szónak: 

1. Induljunk el
2. "Kezdjünk el enni és inni" (orosz tószt)
3. Jurij Gagarin szállóigéje, amikor is elindult a "tuggyukhova"....

Nos ebben a szellemiségben egy kulturális idő- és térutazásra invitálok mindenkit a Világba, ahol fontos hangsúlyt kap Oroszország és a Kaukázus is. A blogba "keleti", többnyire orosz vonatkozású tudósításuk, írások, élménybeszámolók kerülnek fel: hisz eddigi életem közel felét Oroszországban éltem le. Oroszországban városonként/régiónként próbálom meg a bontást, hisz ez a Föld legnagyobb kiterjedésű országa - két pont közt akár 8.000 km is lehet a távolság.  Máshol - országonként. Ugyanakkor, ahol valami nagyon különlegeset szeretnék bemutatni. - pl. Csernobil, Transz-Dnyeszteri Köztársaság, Dagesztán, Koszovó stb. vagy egyéb, esetleg "hivatalosan nem is létező helyet", vagy távoli szigetet - ott ezt megpróbálom külön jelölni. Remélem, minden átlátható, és érdekes lesz! A Travel Map linkben az összes utazást feltüntetem egy világtérképen.

Jó szórakozást!

A bejegyzés trackback címe:

https://pajehali.blog.hu/api/trackback/id/tr2916523746
süti beállítások módosítása